Εξασφάλιση Απρόσκοπτης Λειτουργίας Επιχείρησης
Κάθε επιχείρηση είναι ένας σύνθετος οργανισμός, που αλληλεπιδρά και ταυτόχρονα μπορεί να κινδυνέψει από τους ίδιους της τους ανθρώπους, τους πελάτες, τους συνεργάτες της, ή και από κακόβουλη ενέργεια κάποιου άγνωστου.
Σε αυτή την ενότητα εντάσσονται εκείνα τα είδη των ασφαλιστηρίων που στόχο έχουν να λειτουργήσουν ως κινητήρια δύναμη, η οποία θα καταστήσει κάθε εταιρικό σχήμα βιώσιμο στην περίπτωση που αποτελέσει θύμα των απειλών του σύγχρονου επιχειρηματικού κόσμου.
Ο αριθμός των Συνεταιριστικών επιχειρήσεων είναι ιδιαίτερα μεγάλος στην Ελλάδα.
Οι εταίροι εργάζονται μαζί για την επίτευξη των στόχων που έχουν θέσει για την εταιρεία τους. Είναι αλληλεξαρτώμενοι και η βιωσιμότητα της επιχείρησης βασίζεται σε όλους μαζί αλλά και στον καθένα ξεχωριστά.
Έτσι, σε οποιονδήποτε από τους συνεταίρους τεθεί το ερώτημα «Θα έδινες στον εαυτό σου 3 μήνες διακοπές;» πιθανότατα θα απαντήσει ότι δεν μπορεί να λείψει για τόσο μεγάλο διάστημα! Μα, αν δεν μπορεί να λείψει 3 μήνες, τότε σε περίπτωση Σοβαρής Ασθένειας, Μόνιμης Ολικής Ανικανότητας ή ακόμα και απώλειας της ζωής του, τι θα συμβεί;
Όλοι γνωρίζουμε ότι το να νοσήσει ή να χάσει τη ζωή του κάποιος ανήκουν στα αναπόφευκτα στοιχεία της ανθρώπινης φύσης. Από τα διαθέσιμα στατιστικά στοιχεία, είναι γνωστό ότι σε περίπτωση Σοβαρής Ασθένειας, μόνιμης Ολικής Ανικανότητας ή ακόμα και Θανάτου ενός συνεταίρου, το 70% των επιχειρήσεων παύει να λειτουργεί στα επόμενα 3 έτη.
Ως αποτέλεσμα μελέτης, πραγματικού ενδιαφέροντος για το θέμα αλλά και συνεργασιών με ασφαλιστικές εταιρείες, είμαστε σε θέση να προσφέρουμε Νομικές και Ασφαλιστικές συμβουλές για να προστατεύσουμε τόσο τους λοιπούς συνεταίρους όσο και την οικογένεια εκείνου που θα αδυνατεί πλέον να εργασθεί.
Η σωστά μελετημένη Ασφάλιση Συνεταίρων εξασφαλίζει την βιωσιμότητα της επιχείρησης αλλά και τη δίχως οικονομικούς τριγμούς συνέχιση της ζωής για την οικογένεια του πιο άτυχου συνεταίρου.
Στο σημερινό ταχύτατα μεταβαλλόμενο τοπίο, οι ψηφιακές απειλές αποτελούν μία από τις πιο σημαντικές προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει μία σύγχρονη επιχείρηση, είτε πρόκειται για εκπαιδευτική επιχείρηση, για κέντρο διαγνωστικών εξετάσεων ή για ένα ηλεκτρονικό κατάστημα ( e - shop ). Σύμφωνα με έρευνα της Kaspersky Lab, η οποία αποτυπώνει τον παλμό των οργανισμών αναφορικά με τον κυβερνοχώρο, τα τελευταία χρόνια μία στις δύο επιχειρήσεις στην Ευρώπη έχει αντιμετωπίσει τουλάχιστον μία ψηφιακή επίθεση. Μία κυβερνοεπίθεση μπορεί να προέλθει από έναν αμελή ή έναν κακόπιστο υπάλληλο, από έναν ανώνυμο ακτιβιστή, από μία πλατφόρμα κοινής χρήσης ή και από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Οι επιθέσεις αυτές έχουν μία σειρά αρνητικών επιπτώσεων, με πιο συνηθισμένη τη διατάραξη λειτουργίας της επιχείρηαης και των οικονομικών της, αλλά και την απώλεια των δεδομένων. Ένα ιδιαίτερα κρίσιμο στοιχείο είναι το γεγονός ότι πολλές επιχειρήσεις, δεδομένου ότι δεν έχουν αντιληφθεί την παραβίαση, δεν δρουν άμεσα μετά την κυβερνοεπίθεση. Το αποτέλεσμα είναι ότι ο εντοπισμός των δραστών γίνεται ακόμα πιο δύσκολος καθώς η ταχύτητα αντίδρασης είναι ιδίαιτερα κρίσιμη.
Αναγνωρίζοντας τους πολύπλοκους κινδύνους του κυβερνοχώρου (Cyber Risks), αρκετές ασφαλιστικές εταιρείες προχώρησαν στη δημιουργία ενός τύπου ασφάλισης που καλύπτει μεγάλο αριθμό των Ηλεκτρονικών & Διαδικτυακών κινδύνων, που αντιμετωπίζουν οι επαγγελματίες και οι επιχειρήσεις σήμερα. Ένα ασφαλιστήριο για αντιμετώπιση κυβερνοεπίθεσης είναι ένα από τα βασικά εφόδια για την αντιμετώπιση των συνεπειών μιας ηλεκτρονικής απειλής ή επίθεσης. Με την ασφάλιση Ηλεκτρονικών & Διαδικτυακών Κινδύνων, η ασφαλιστική εταιρεία αναλαμβάνει την υποχρέωση να αποζημιώσει τον ασφαλισμένο για διάφορες οικονομικές αξιώσεις που πιθανόν εγείρουν ενδεικτικά πελάτες, συνεργάτες, προμηθευτές, ρυθμιστικές αρχές, ισχυριζόμενοι ότι με πράξεις ή παραλείψεις του ασφαλισμένου ή από κακόβουλη ενέργεια τρίτων (hackers), προκλήθηκε σε αυτούς οικονομική ζημιά ή ηθική βλάβη για την οποία διεκδικούν χρηματική αποζημίωση. Καλύψεις και επεκτάσεις αυτών σε ένα ασφαλιστήριο Διαδικτυακών Κινδύνων είναι ενδεικτικά:
- Διαχείριση της κρίσης με άμεσες ερευνητικές εργασίες (κάλυψη εξόδων για διαπίστωση διαρροής προσωπικών δεδομένων, διαχείριση εταιρικής φήμης και παρακολούθηση δημοσιευμάτων, ενημέρωση των αρμόδιων Δημοσίων Αρχών ή των προσώπων που επηρεάζονται από την επίθεση).
- Κάλυψη Διακοπής Εργασιών, δηλαδή σε συνέχεια της εισβολής, κάλυψη της απώλειας των καθαρών κερδών του Ασφαλισμένου
- Κάλυψη αμοιβών διαφόρων Συμβούλων για Θέματα Νομικά, IT και επικοινωνίας.
- Κάλυψη εξόδων για ανάκτηση, αποκατάσταση, αναδημιουργία ηλεκτρονικών αρχείων.
- Κάλυψη απαιτήσεων που σχετίζονται με τη χρήση cloud και την παραβίαση ασφάλειας του.
- Κάλυψη εξόδων από κακόβουλη χρήση του τηλεφωνικού δικτύου της επιχείρησης από Τρίτους.
- Κάλυψη απαιτήσεων που σχετίζονται με κλοπή χρημάτων της ασφαλισμένης επιχείρησης μέσω ηλεκτρονικής απάτης.
- Εφαρμογή Διοικητικών Υποχρεώσεων, όπως Νομική Στήριξη και εκπροσώπηση στις έρευνες των εποπτικών αρχών σχετικά με το συμβάν, κάλυψη των προστίμων για διαρροή δεδομένων, κάλυψη χρηματικών απωλειών σε περίπτωση εκβιασμού, διερεύνηση αιτίων της παραβίασης, ποσοτική και ποιοτική ανάλυση της ζημιάς.
- Κάλυψη για απαιτήσεις σχετικές με εκβιασμό λόγω κλειδώματος ή κλοπής δεδομένων.
Όπως προκύπτει, η ασφάλιση των Διαδικτυακών Κινδύνων (Cyber Risks Insurance) ουσιαστικά αποτελεί ένα εργαλείο Risk Management και όχι απλά ένα ακόμα ασφαλιστικό προϊόν, καθώς δεν παρέχει μόνο αποζημιώσεις αλλά και υπηρεσίες που βοηθούν τις εταιρείες (και ιδιαίτερα τις πιο μικρές και ευάλωτες) να αντιμετωπίζουν τις κρίσεις και να παραμένουν ζωντανές!
Λόγω των συνθηκών που επικρατούν στην παγκόσμια αγορά, το μεγαλύτερο μέρος των εμπορικών συναλλαγών γίνεται με πίστωση. Όμως, επειδή η μέση διάρκεια πίστωσης συνεχώς αυξάνει, αντίστοιχα μεγαλώνει και ο κίνδυνος μη πληρωμής μιας εμπορικής συναλλαγής.
Η Ασφάλεια Πιστώσεων προστατεύει τους ασφαλισμένους κυρίως από πελάτες οι οποίοι, ενώ είναι φερέγγυοι, καταλήγουν να είναι αφερέγγυοι, και πιο ειδικά:
- Όταν ο αγοραστής πτωχεύσει ή προβεί σε δικαστικό-εξωδικαστικό διακανονισμό με τους πιστωτές του.
- Όταν ο αγοραστής καθυστερεί την πληρωμή των υποχρεώσεών του στον ασφαλισμένο, μετά τη λήξη της αρχικής διάρκειας πίστωσης ή της οποιασδήποτε παράτασής της.
- Κατασκευαστικές
- Υπηρεσιών Προώθησης & Διαφήμισης
- Φαρμακοβιομηχανίες
- Τουριστικές
- Εμπορικές